UGT BMN ILLES BALEARS: RETRIBUCIÓ VARIABLE

jueves, 13 de marzo de 2014

RETRIBUCIÓ VARIABLE

Des de la UGT - BMN esperàvem que la publicació el passat dia 7 de la circular d'Incentius per al 2014 suposés importants novetats respecte a altres anys , tot i que només fos perquè tenim un nou subdirector general de Negoci , amb àmplies arrels en les Relacions Laborals i per les paraules del president de BMN a la Convenció de Directius de l'endemà, important esdeveniment per no dir gran cosa . Ens va fer cas el president en no dir res rellevant respecte al millor actiu del banc , així tenim l'esperança que almenys aquest any no hi hagi tres-cents damnificats més a la plantilla.

No hi ha a priori grans diferències ni en l'estructura ni en el contingut de la circular que fa a la de l'any anterior, llevat que es fa més difícil no només aconseguir els objectius sinó que un cop aconseguits aquests , aconseguim cobrar alguna cosa d'incentius . En 2014 la ponderació de l'objectiu de venda d'immobles i de la mora i inversió vençuda sobre l'incentiu total és una " estocada profunda " en termes taurins , sobre la plantilla d'oficines .

Al mateix temps que el President ens manifestava en la Convenció de Directius , que el banc està en una posició excel · lent per fer el salt cap al futur i que es dóna per finalitzada l'etapa de reestructuració i sanejament , començant ara una de centrada en desenvolupar al màxim la capacitat comercial del banc . Quan som , segons el banc , l'entitat financera més eficient , ens trobem que el 2014 l'incentiu teòric total per a directors i subdirectors es redueix un cop més un 5 % respecte a 2013 i el dels gestors comercials un 15 %. Així que ja sabem al que es refereix el president amb potenciar la capacitat comercial , i sobretot quan estem parlant d'una plantilla que ha patit importants retallades tant personals com socials i econòmics , amb reducció salarial inclosa fins 2017 .

Ja és habitual que , pel que fa a retribució variable , cada any i sigui quin sigui el contingut de les regles del joc , els empleats sempre perden . La circular podrà ser molt bonica, però si els objectius són inabastables , ja que la " banca " sempre guanya .

Ho hem dit en infinitat d'ocasions , en aquest tema , tan important són les quantitats , els índexs , els objectius avaluables , etc . com ho és la manera d'assignar els objectius a cadascuna de les oficines . Tornem a reiterar, un cop més , la necessitat que els objectius de les oficines s'elaborin amb la participació dels seus directius , tenint en compte la realitat de cadascuna d'elles , les seves capacitats i els seus febleses , les seves oportunitats i els seus riscos . Fer-los des del despatx del cap de torn és sens dubte el més fàcil , però estem segurs que poc eficaç i , amb tota seguretat , res incentivador . Estem convençuts que només de la participació pot néixer el compromís i la implicació dels empleats .

Però els incentius són igual per a tots ? Els Caps de Zona , els Regionals , el Comitè de Direcció i els seus voltants tenen alguna regla de complir ? Clarament no . Per a ells no compte el compliment d'objectius , les carteres , la morositat , etc . Per a ells , per Nadal reben la seva bona bufanda ia passar calentet l'hivern .

En aplicació de les directrius MIFID , que van entrar en vigor el passat 1 de febrer, en què es recullen els criteris que les entitats bancàries han de tenir en compte en el disseny , implantació i control dels sistemes de remuneració al personal en contacte amb la clientela , la CNMV prohibeix a les entitats financeres que vinculin de manera directa la retribució variable dels seus treballadors amb la col · locació de productes específics , de manera que s'evitin potencials conflictes d'interessos . Per tant cal aplicar criteris qualitatius enfront dels purament quantitatius , que tinguin en compte el benefici de clients i el banc i no només d'aquest últim

Cal anar amb compte ja que en cas de produir-se un conflicte d'interessos per un producte venut a un client , es pot deixar en una indefensió al treballador que està al capdavant de la venda , perquè una cosa és el que es diu que es deu fer i una altra els mecanismes de pressió que utilitza BMN per arribar als objectius que es marquen .

Des de la UGT estarem vigilants sobre el compliment per part de BMN , d'aquesta regulació marcada per Brussel · les i la CNMV respecte a la retribució variable dels empleats de banca .

No hay comentarios:

Publicar un comentario