UGT BMN ILLES BALEARS: EFICIÈNCIA

martes, 18 de febrero de 2014

EFICIÈNCIA

Divendres passat vam rebre una comunicació dirigida a tots els integrants de la plantilla que es feia ressò de la informació que publicava "El Confidencial " pel que fa a la ràtio d'eficiència de BMN . Ens hem convertit en l'entitat més eficient del país , ni més ni menys . Sembla , a priori , una excel · lent notícia , però tots els que formem part d'aquesta empresa sabem com s'ha arribat a aconseguir aquest espectacular resultat .

La dada , com podria semblar , no és conseqüència d'un eficient ús dels recursos humans sinó d'un inhumà abús dels mateixos . D'una banda , els empleats estem contribuint directament amb el nostre sou , mes a mes, que el compte de despeses de personal s'hagi reduït ostensiblement , a més de les reduccions de FTE (jornades efectives de treball) que es van pactar amb Brussel · les com a part essencial del pla de viabilitat. Per tant , els empleats , sens dubte , hem posat de la nostra part per fer de BMN un projecte viable i eficient.

A l'altre costat de la balança hi ha la forma en què l'empresa gestiona els recursos humans de què disposa , i aquí és precisament on es produeix el miracle l'excel · lent dada en la ràtio d'eficiència . Els empleats treballen , en molts casos , matí i tarda a un nivell de pressió que pot tenir un perillós efecte bumerang a no gaire llarg termini si BMN continua amb aquest model de gestió . Venim denunciant en les nostres circulars que el que ens trobem a les nostres oficines és com per estar seriosament preocupats . Actualment es treballa en condicions indignes , el sistema de comunicació entre oficines i departaments és exageradament deficient , els circuits d'aprovació de les operacions d'actiu , extratipus , o bonificació de comissions , per posar diversos exemples , es fan cada vegada més complexos i s'eternitzen fins a l'exasperació . El que abans s'arreglava en segons , a dia d'avui exigeix ​​un molest encreuament de correus que responen o no , i queda a compte de l'oficina donar les explicacions que es creguin oportunes perquè el client sol · licitant entengui la demora en la resolució . Totes les mancances del sistema , que a dia d'avui són moltes, les supleixen com bonament poden uns treballadors als quals se'ls afegeix una càrrega de treball improductiu inassumible , dins del teòric horari laboral .
 
Per correspondre a aquest enorme esforç , conegut per TOTS , el tracte que reben per part dels seus superiors és , en ocasions , denigrant . No s'atén a cap tipus de raó , només els objectius importen, i ja es dóna per fet , dins del model de gestió de BMN , que si no s'aconsegueixen és possiblement perquè el superior de torn no està donant " la canya " suficient .

A partir d'aquí , la fórmula dóna com a resultat una ràtio d'eficiència excel · lent , a costa d'una plantilla física i mentalment exhausta , treballant de 8h a 15h per contracte i , a partir de les 15h , per invitació .

En el comunicat emès per BMN , no hagués estat de més que l'empresa hagi aprofitat el mateix correu en què es vanagloriava de l'èxit obtingut , per agrair a la plantilla el seu esforç en la consecució d' aquesta fita . Lamentablement , sembla que en aquesta casa l'eficiència i la deshumanització van unides de la mà .
Per la nostra banda, estem treballant en millorar " la ràtio " que mesura les condicions en què es treballa a BMN , actualment inversament proporcional a la dada d'eficiència .


No hay comentarios:

Publicar un comentario